fredag 20 augusti 2010

Variation

Det man tycker är roligast är man oftast bäst på och det man tror på kommer man att lyckas med. Så tror jag. Att baka kakor som man själv gillar kommer att generera att man kan prata för kakorna på ett äkta sätt, att man dekorerar kakorna för att man tycker om dem, att man vill exponera och ta betalt för kakorna på ett uppskattande sätt. Kanske en lite överdriven form av förklaring, men ni är nog med i tankegången. Gillar man det man gör och tror på det, så kommer det att funka.

Förutom buffé så är variation viktigt för mig. Jag vill kunna anpassa sortimentet efter säsongen och vad den erbjuder i råvaruväg, samt ta hänsyn till traditioner. Svampmackor på hösten, i stället för samma gamla vanliga focaccia med lufttorkad skinka och mozarella som vartenda café i hela landet verkar prenumerera på. Saffrans-te i december och mycket frukter och bär på sommaren. Och så vidare...

Man ska helt enkelt ha svårt att tröttna på mitt café. 


En härlig frukt&grönt-bild från min semesterresa till Tunisien i somras. Jag kan bli stående vid sådana här färgklickar i evigheter med min kamera. :)


Inga kommentarer:

Följer denna bloggen