torsdag 19 augusti 2010

Välja själv

När jag får bestämma själv så mår jag som allra bäst. Alltså är buffé något jag verkligen tycker om. Jag slipper pilla bort saker och får precis det jag vill ha på tallriken.

Givetvis ska mitt café erbjuda en fräsch och inspirerande salladsbuffé. Inga vissna grönsaker och inplastade tallrikar - bara nysköljda och färska nyttigheter som man får blanda som man vill.

Salladsbuffé alltså, och ett par sorters bakverk, bara så pass många att jag kan baka dom utan att stressa. Lite mackor, på bröd som är färskt och goda drycker till det.


Kanske kommer jag att byta ut de traditionella kakorna mot lite desserter i glas, typ god chokladmousse eller bär med vispgrädde också. Ibland vill man ju ha lite omväxling...




Ett bra recept från tidningen Buffé. :)

1 kommentar:

M sa...

För varje dag som går är du en dag närmre drömmen.
KRAM

Följer denna bloggen