fredag 27 augusti 2010

Återanvända och återvända

Caféet jag drömmer om och planerar för ska vara ett ställe dit man vill återvända. Och om jag går till mig själv så är det en härlig atmosfär och en skön känsla som gör att jag återvänder till ett fikaställe.

Efter ett besök på Myrorna och även Ikea är känslan av att återanvändning är det rätta ännu starkare. Jag höll i flera bra saker på Ikea, men det kändes fel att köpa nytt när det finns så mycket gammalt man kan återanvända. När man köper gamla saker hjälper man dessutom en organisation att hjälpa, så jag ser bara det här konceptet med att köpa gammalt som en win win-situation. Kan jag sen sälja det vidare ännu en gång i mitt café så är jag med och medverkar till att konsumtionshetsen snurrar lite lite saktare i alla fall.

Vereco-koppar med fat är en av mina små nyupptäckta passioner och idag följde fyra sådana här små godingar med mig hem. Jag tänker att små och stora glas, muggar och koppar ska stå i en organiserad röra för mina kunder att välja bland, när de ska köpa sig något att dricka hos oss.


Ta din mugg, ditt glas, din kopp med eller utan fat och fyll den med den dryck du vill ha - betala sedan för bara innehållet eller för både innehåll och dryckeskärlet :)

Är det inte en rolig grej att återvända till, så säg...

Följer denna bloggen