måndag 16 augusti 2010

Gammaldags är bra för miljön och framtiden

På mitt café ska jag ha gamla bord och stolar. Kanske någon fin karmstol. Möblemang som har en historia att berätta. De flesta möbler kommer att vara till salu och det ger mig möjligheten att köpa nytt, fast begagnat. Ett bra sätt att bidraga till att hålla ny-konsumtionen nere.


Allt ska vara rent, avtvättat, kanske ibland ommålat och omklätt, så känslan är fräsch. Ingen unken lukt får förekomma, min näsa är känslig för sånt och på mitt café ska det bara dofta nybakat.


På borden ska det ligga glossiga lyxiga magasin och kanske böcker. Ta med en bok du läst, ta med en annan hem. Idéerna är många.

1 kommentar:

Erica sa...

lycka till med ditt framtida café. När man läser dina inlägg så kan man snabb konstatera att du absolut kommer att lyckas!

Följer denna bloggen