söndag 1 augusti 2010

Te

Jag är en person som har lätt för att se detaljer, jag uppmärksammar ofta saker som hade kunnat vara bättre på ett annat vis, mer genomtänkt - därför är jag säker på att mitt ställe kommer att bli magnifikt! Ingen ska behöva lägga en blöt tepåse på en servett på bordet, det ska i de fall te serveras med påse finnas en smakfullare lösning på det.


Blöta paraplyer ska kunna förvaras i ett ställ innanför dörren och kanske säljer jag till och med sådana där tunna regnkappor som man kan stoppa ner i ett litet fodral när man har tagit av sig den.

Te ja, jag är själv tedrickare och jag vet att man ofta, speciellt på höst och vinter vill dricka flera koppar te när man sitter och fikar, så därför ska te även serveras kannvis.

- En kanna Smultron-te och en nybakad scones med din goda grapefruktmarmelad, tack...


Inga kommentarer:

Följer denna bloggen