fredag 3 september 2010

Andra bullar

Bakningen är det jag anser mig vara sämst på av allt jag anser att man behöver vara bra på för att ha ett eget café. Jag är en copy cat rakt av. Mina idéer har någon annan redan kläckt och jag lånar bara, så någon skapande idéspruta bakningsmässigt är jag icke.

Men jag gillar att baka. Vissa dagar finns det inget som lockar som att få sätta en deg, knåda bullar eller strössla chokladbollar. Just det där strösslandet är nog det roligaste, att dekorerar och smycka liksom. Pillet.

Ändå glömde jag pärlsockra mina kardemummabullar igår. Jag skyller på höst-tröttma.

Det är lite som en spiral åt fel håll, det där... med att bli bra på att baka. Jag kämpar varje dag för att göra av med den energin jag stoppar i mig och för att bli bakproffs måste jag baka mer, vilket innebär att jag gluffsar i mig mer energi som jag sen går och bär på. Därför tänker jag att "baka åt andra" är ett vinnande koncept. Dessutom behöver jag ett större kök med mer ytor för att baka loss.

Jag längtar tills det blir andra bullar...


Inga kommentarer:

Följer denna bloggen