lördag 31 juli 2010

Hur att sälja mycket

 Min pappa lärde mig en sak när jag var i mellanstadieåldern och hade hand om ridhusets cafeteria en vecka; nämligen att "Mycket säljer mycket, lite säljer lite". Därför tänker jag alltid ha välfyllt, så att ögat blir frestat och köplusten sätter in.

I mitt café ska det aldrig se tomt ut. Om det bara finns ett par muffins, eller cupcakes, som är en självklar aktör på kakhyllan kvar, så kommer jag att flytta över dom till ett mindre fat. Inga bakverk ska se ensamma ut.

Och faten ja, dom ska jag köpa på auktion och loppis och dom ska såklart vara till salu även dom - så att jag har en legitim anledning att köpa fler.




Bara fantasin kommer att sätta gränser för hur jag pyntar mina muffinsar.
Karameller, färgad smörkräm, marsipan, strössel, frukt & bär, gröna blad såsom citronmeliss, riven choklad, små kex, nötter, flaggor och små lappar med fina budskap. Det ska vara lika härligt att titta på kakelserna som att äta dom.

Inga kommentarer:

Följer denna bloggen